3.06.2010

3


Kaze moj narod "treca sreca". Moj narod je u poslednjih 20 godina izgubio tri drzave, SFRJ, SRJ i SCG. Od petooktobarskih promena moj narod je imao tri vlade, Djindjicevu, Kostunicinu i Cvetkovicevu. Interesantno je da je 9. marta 1991. godine s terase Narodnog pozorista, Lider SPO, Vuk Draskovic, siroke narodne mase, pripadnike mog naroda, pozdravljao podignute ruke sa tri prsta. Moj narod je vecinski opredeljen za pravoslavlje koje dolazi s Juga i iz tog razloga se vecinski krsti s tri prsta. U mom narodu, ali i sire, jedna od prica koja se deci prica pred spavanje je prica o tri praseta. Ah, umalo da zaboravim. I tri medjeda. Dugo se na javnom servisu Srbije reprizirao film o tri musketara, ali ni jednom se nije davao film "Tri kralja". 2008 godine na pojedninim stranama facebooka gde se vodila zustra rasprava o raznim politickim temama znacajnu ulogu u kreiranju politicke svesti facebookovaca su imala tri gospodina, Pero Gligoric, Stefan Pavlovic i moja malenkost, a prozvali su nas "tri kralja". Patrijarh srbijanske pravoslavne crkve je obicno jedan od tri kandidata. U periodu tranzicije, koja je u Srbiji otpocela 1989 godine i traje do danas, SPC su vodila tri patrijarha, German, Pavle i sada Irinej. Nesmemo zaboraviti ni Sveto trojstvo, Oca, sina i svetog duha. I u Hinduizmu imamo trojstvo, Brahma, Vishnu i Shiva. Manje vise u svakoj religiji imamo po tri neke "face". Secate se da je Zevs imao dva brata sto znaci da ih je bilo trojica. U periodu tranzicije Demokratsku stranku su vodila tri lidera, Dragoljub Micunovic, Zoran Djindjic i danas, Boris Tadic. Ja volim da pomenem i americke politicare. Eto, Abraham Lincoln je imao frazu "3-For-All", Barack Obama parolu od tri reci "Yes We Can", a Martin Luther King, Jr.'s "Pomirenje, Nenasilje, Nasilje". Bio sam mlad momak kada sam u jednoj antikvarnici video tri majmuna jednog pored drugog sa rukama na ustima, usima i ocima. Kasnije sam saznao da je to filozofija tri majmuna "Ne cujem zlo. Ne vidim zlo. Ne govorim zlo." Novak Djokovic je treci najbolji "reket" sveta. "Hajde zovi me mocas u 3" je deo refrena pesme "Insomnija" Jelene Karleuse. Poznati pisac, rodjen jos u vreme Kraljevine Jugoslavije, 1937 godine, Momo Kapor, umro je 3. marta. 2010. godine. 80-tih godina dok su svi pili mineralnu vodu Knjaz Milos, ja sam pio Radensku tri srca. Ukoliko uhvatite zlatnu zabu, ispunice vam jednu zelju, ali zato zlatna ribica ispunjava tri. Ne znam vi, ali kad sa svojim ortacima dizem neki teret ili skacem u bazen, obicno se dogovorimo da to uradimo "na tri". Jednom prilikom sam sinu uzeo novogodisnje pakovanje Kinder surprise i unutra je bilo tri kinder jaja. Broj tri se jos naziva i Heegner broj. Po Platonu dusa je podeljena na tri dela. Pitagora je broj tri nazvao najplemenitijim od svih brojeva. Rusi su imali obicaj nekada ali i sada da se voze u kocijama sa tri istovremeno upregnuta konja, chuvena "troika". Davno bese kada je nas film "Tri", Aleksandra Petrovica, bio nominovan za prestiznog Oskara, 1965 godine u kategoriji najboljeg filma van engleskog govornog podrucja. "Tri" je i najnoviji hit pop princeze Britney Spears. Da li ste gledali film "Vestice iz Istvika". Tamo je bilo tri vestice, Cher, Sarandon i Pfeiffer. Tolkin je napisao "Gospodar prstenova" iz tri dela u kome je sve nesto "tri". Veliki broj zastava zemalja sveta ima na sebi po tri boje ili tri simbola. Postoje i tri dimenzije. Da li ste gledali Avatar 3D? Upravo se u bioskopima daje 3D film Tima Bartona "Alisa u zemlji cuda". Ljudima koji se bave TQM i kvalitetom sigurno je poznat pojam "tri sigma". Cuveni hit Jackson 5 je u svom naslovu imao tri slova; "A.B.C.". Bee Gees su britanski sastav kojeg su cinila tri brata Gibb. Noje je imao tri sina koja su nakon potopa stvorila tri velika naroda. Na Masinskom fakultetu u Beogradu svaki pismeni ispit je trajao tri sata.
More, nesto mi je ovde mutno. Iz koliko simbola je sastavljen Davinchijev kod, a?

by Zeljko Pavicevic

Нема коментара:

Постави коментар