6.01.2010

Hej Sloveni, još ste živi ... ali definitivno niste normalni


Kojem mentolu iz razvijenih ekonomskih zajednica je palo na pamet da otkopa i opet uzme da pali one stare i oronule buktinje s Jajca? Oni ih pale, a politička elita zemalja balkanskog poluostrva "duva li duva". Dakle neverovatno je ono što se poslednjih nekoliko nedelja dešava na ovim prostorima. Nemojte me shvatiti pogrešno jer ja jesam za regionalizaciju, ali da li verujete da je sa pojedincima koji nose titule "La presidente", moguće menjati stvari na bolje. Imam osećaj da je to prosto nevjerojatno.

Baš na dan koji je, prema pisanju nekih jugoslovenskih umova 50 godina kasnije, proglašen izmišljenim datumom, a mislim na "Dan mladosti", predsedavajući predsedništva Bosne i Hercegovine, Haris Silajdžić, odlučio je da poseti Srbiju. Ova vest je odjeknula tako snažno da pojedinima više ništa nije bilo važno osim da na svaki mogući način dovedu u pitanje "dobre namere" Bosanskoga lidera. La presidente na Srbija je brže bolje s Kipra "zapalio" pravo kod "brata" Dodika kako se isti ne bi šlogir'o. A ko je smirivao Harisa? Nije jednostavno, 18 godina kasnije, posetiti zemlju koju pojedini u BiH, a možda i sam Haris, smatraju zločinačkom i predstavljati svega 33,333% naroda (a pitanje je da li bi i toliko dalo podršku ovoj poseti).
Nije lako otići u zvaničnu posetu predsedniku "Clooney-YU" kada Vam "drugari" iz predsedništva, npr. Neubojša Radmanović, kazuju kako će se ta poseta tretirati kao nezvanična. Haris nije stigao da se kao čovek odmori od povratka iz Turske gde je zajedno sa La presidente bio kod brata Abdulaha na baklavi i orasnicama, a već mora da putuje negde drugde, i to u Srbiju, pod ogromnim pritiskom. Niko se nije pitao kako je Harisu Silajdžiću u srcu dok pakujući "koferče" (ko je pomenuo Ivicu Dačića, more?) razmišlja ko je sve pored Ganića na listi "otpisanih". Pamti će ovaj maj mesec Haris i po zbivanjima oko "Dobrovoljačke" ali i "posete" Ilije Jurišića zatvoru u Beogradu. Samo nekoliko dana kasnije, izložen pritiscima sa svih strana, dobro se nije i on sam šlogir'o kada je čuo da je bosansko-hercegovački entitet još nazivan i "Republika Srpska", posetio Ivo Josipović, predsednik na Hrvatsku.
Nije mi jasno zbog čega se tolika "intezivna nega" usmerava na premijera Srpske, a ne na predsedavajućeg predsedništva BiH (ili ti grupe predstavnika entiteta "Bosne i Hercegovine", "Herceg Bosne" i "Srpske" (uh al' bi mi sada dobro došla jedna Srpska ali kobasica i to u Chipsy čipsu)). Možda zato što je premijer Srpske, zbunjen onime što se dešavalo oko njega. BoTa je bio izjavio kako ide na "male konsultacije" sa Dodikom te da će "drobiti" o Istambulskoj deklaraciji i predstojećoj regionalnoj konferenciji u Sarajevu, a ne o nezvanično zvaničnoj poseti Silajdžića Srbiji, što njega sigurno mnogo više interesuje nego li Istambulska deklaracija i Sarajevska "regionalizacija". S druge strane, Ivo želi suradnju i spuštanje tenzija između dva od tri konstitutivna naroda BiH, ali ne zna da li da ide prvo u prijedorsku župu Briševo ili u Sjekovac pored Bosanskog Broda.
Naravno, pored svih njih, BoTa ne zna di udara više. Oće predsednik da ni pošašavi. Te je u Turskoj, pa na Kipru, pa u Srpskoj, onda u Hrvatskoj, te u Sloveniju i sve za naše pare širi "bratstvo i jedinstvo" i "globalno pomirenje" u sred ovakvog "globalnog zagrevanja" kakvo nas je zadesilo poslednjih nekoliko dana. A kada sam video da pored rada na pomirenju Harisa i Dodika u suradnji sa Abdulahom od Turske, SAD i Velika Britanija traže da se srpski La presidente, kao najuticajnija osoba regiona, angažuje oko promovisanja Arbitražnog sporazuma izmedju Hrvatske i Slovenije, umalo se ja nisam šlogir'o. Opasan ovaj naš predsednik. Šteta što nije socijaldemokrata.


Vidite, čudne se stvari dešavaju u poslednje vreme. Meni je nešto ovde mutno. Magli mi se. Ali to može da bude zbog radi toga što su mi deca malo pre umazala naočare, a možda i od toga jer bo mi se muti na nagli pad temperature u toku "globalnog zagrevanja". Ukoliko nekome od Vas bude jasno šta se "kuva" u balkanskom loncu, javite mi. Bitiću Vam zahvalan jer ne mogu sve da "povatam". Pratiti "aferu Kofer", promociju "ekonomskog buma" DSS, pretnje "Dinkića" krizi, odlazak drage mi Milke Forcan, "ljuljanje" Maxija, rast inflatornog pritiska usled izbora Šoleta za guvernera i još dosta toga, verujte nikako nije lako... ali je j....o zabavno!!!
Umalo da zaboravim. I Filip od Mojtenegro je bio da vidi Dodika i usput su ćaskali o granicama. Opa bato. A Kosovo, to im ne smeta?

by Chile.

Нема коментара:

Постави коментар